مجله تنگستن قهرمان

ماشینکاری CNC و تفاوت آن با ماشینکاری سنتی

ماشینکاری CNC و تفاوت آن با ماشینکاری سنتی

ماشینکاری CNC و سنتی چیست؟
فناوری ماشینکاری CNC مبتنی بر ماشینکاری سنتی است. طوری که، با ترکیب مؤثر ماشینکاری سنتی و طراحی به کمک رایانه، فناوری ماشینکاری CNC تشکیل می‌شود. در مقایسه با ماشینکاری سنتی، ماشینکاری CNC مزایای بیشتری دارد و به یک فناوری ضروری در صنعت ساخت و تولید مدرن تبدیل شده‌است.

ماشینکاری سنتی تجربه و فناوری است که توسط انسان در طول زندگی طولانی مدت و عملکرد تولید انباشته می‌شود و از نسلی به نسل دیگر انتقال می‌یابد. در حال حاضر، بیشتر صنعت ساخت و تولید از ماشینکاری سنتی استفاده می‌کند. ویژگی بارز آن بدست آوردن منابع از طبیعت و تبدیل شدن به مواد مهندسی مختلف پس از پالایش است. ماشینکاری سنتی معمولاً یک حالت از ابتدای ساخت تا پیوند اندازه‌گیری و در نهایت تا ساخت مجدد است. تا حدودی تکنولوژی ساخت تصادفی است و با تجربه پرسنل ارتباط زیادی دارد. امروزه، امکان ماشینکاری سنتی در کارخانه‌های مدرن و سازگاری آن با تولید انبوه دشوار است.

مزایای ماشینکاری CNC نسبت به ماشینکاری سنتی
1. دقت بالا
بسیاری از ماشین‌ها تنها زمانی به طور موثر کار می‌کنند که دقت لازم را ارائه دهند. بنابراین، کیفیت اساس بسیاری از فرآیندهای تولید است. دقت دستگاه تنها زمانی معنا پیدا می‌کند که تمام اجزای جداگانه به طور دقیق ساخته شوند. ماشینکاری CNC می‌تواند این تقاضا را برآورده کند و دقت بالایی را در فرآیند تولید تضمین کند.

2. دوام عالی
ماشینکاری CNC علاوه بر دقت بالا، دوام ثابتی را فراهم می‌کند. هر مونتاژ CNC که به خوبی نگهداری شود می‌تواند تمام روز کار کند.

3. کاهش قابلیت اطمینان نیروی انسانی
فناوری کنترل عددی تصویر کلیشه‌ای از کارخانه‌های تولیدی را شکسته است. برای مدیریت یک محیط تولیدی مبتنی بر CNC به کارگران زیادی نیاز نخواهید داشت. یک اپراتور و برنامه نویس ماهر می‌تواند مسئول بسیاری از جنبه‌های عملیات تولید CNC باشد.

4. ایمن بالا
اگر می‌خواهید یک محیط کار ایمن در صنعت تولید ایجاد کنید، باید ماشینکاری CNC را در آن ادغام کنید. چرا که ماشین CNC به دلیل مشارکت و خطاهای کمتر، می‌تواند ایمنی محل کار را بدون زحمت حفظ کند.

تنگستن کارباید سنگ شکن

تنگستن کارباید معدنی

تفاوت ماشینکاری CNC و ماشینکاری سنتی
1. تکنیک پردازش
در ماشینکاری سنتی، می‌توان مکان‌یابی، روش نصب، ابزار برش، روش‌های برش و سایر جنبه‌ها را ساده کرد. اما تکنولوژی ماشینکاری CNC پیچیده‌تر است و باید این عوامل را به طور کامل در نظر گرفت. ماشینکاری CNC می‌تواند تعدادی طرح داشته باشد و قسمت‌های مختلف یک قطعه کار را همزمان پردازش کند.

2. گیره و فیکسچر
در فناوری ماشینکاری CNC، گیره و ماشین ابزار باید ثابت شوند و همچنین باید رابطه ابعادی سیستم مختصات بین ماشین ابزار و قطعات را هماهنگ کنیم. علاوه بر این، دو عمل موقعیت‌یابی و گیره باید به طور موثر کنترل شوند. فرآیند گیره در ماشینکاری سنتی محدود است و در طول کار نیاز به انجام چندین بار گیره دارد. هنچنین، در طول فرآیند نیاز به استفاده از وسایل مخصوص دارد که منجر به هزینه‌های بالاتر در طراحی و ساخت فیکسچر می‌شود.

3. ابزار برش
در طول فرآیند ماشینکاری CNC، ابزار برش توسط فناوری پردازش و روش‌های مختلف پردازش تعیین می‌شود. هنگام پردازش کنترل عددی کامپیوتری، استفاده از برش با سرعت بالا نه تنها منجر به بهبود راندمان پردازش می‌شود، بلکه منجر به افزایش کیفیت نیز می‌گردد. در حال حاضر، یک روش برش خشک وجود دارد که ابزار برش می‌تواند در شرایطی که مایع برش وجود ندارد یا مقدار آن کم است، کار کند. بنابراین، ابزار برش باید مقاومت حرارتی خوبی داشته باشد. در مقایسه با ماشینکاری سنتی، تکنولوژی ماشینکاری کنترل عددی کامپیوتری دارای الزامات بالاتری برای عملکرد ابزار برش است.

4. پارامترهای برش
در فرآیند ماشینکاری سنتی، عملیات سطح و منحنی پیچیده مستعد خطا است، بنابراین لازم است پارامترهای برش با دقت انتخاب شوند. اما دستگاه CNC تمام فرآیند پردازش سطح را می‌تواند بر اساس استفاده از برنامه عددی کنترل کند. مسیر ابزار انعطاف‌پذیرتر است و می‌تواند بر اساس تقاضای واقعی باشد. سپس، می‌تواند پارامترهای برش علمی را تنظیم کند، به طوری که راندمان پردازش به طور موثر بهبود یابد. در حال حاضر، ماشینکاری خشن مبتنی بر ماشینکاری با سرعت بالا (نرخ تغذیه بالا و سرعت برش بالا) است. این کار راندمان پردازش را تا حد زیادی بهبود می‌بخشد و درجه آسیب ابزار را تا حد زیادی کاهش می‌دهد و عمر مفید ابزار را بیشتر می‌کند. در ماشینکاری سنتی دستیابی به این موارد غیرممکن است.

5. انعطاف پذیری
ماشین ابزارهای سنتی انعطاف‌پذیری ضعیف و استحکام بالایی دارند، بنابراین سازگاری با تغییرات مداوم محصولات در بازار دشوار است، که باعث ضعیف شدن رقابت می‌شود. برای ماشین ابزارهای CNC، تا زمانی که برنامه عددی تغییر می‌کند، قطعات جدید را می‌توان با انعطاف‌پذیری خوب، عملکرد خودکار و راندمان پردازش بالا تولید کرد که می‌تواند به خوبی با رقابت شدید بازار سازگار شود.

6. کیفیت
هنگام استفاده از ماشینکاری CNC درجه اتوماسیون بسیار بالاست، بنابراین باید به کیفیت و ایمنی توجه ویژه‌ای داشت. قبل از اینکه فرآیند وارد مرحله تولید شود، فناوری پردازش باید آزمایش شود. تنها زمانی که الزامات تمام جنبه‌های تولید برآورده شود، می‌توان آن را در تولید و کاربرد عملی قرار داد. با این حال، در پردازش سنتی، اسناد فرآیند را می‌توان به عنوان راهنمای خط تولید بدون فرآیند پیچیده فوق وارد تولید کرد.

بیشتر بدانید: تنگستن کارباید حفاری

سنگ دیاموند

نوشته قبلی

انواع ساعت اندیکاتور و شیطانکی: عقربه‌ای و دیجیتال

نوشته بعدی

فرز انگشتی الماس (کارباید تنگستن) [راهنمای خرید و قیمت]‎‎

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

ایجاد حساب کاربری

تماس تلفنی