مجله تنگستن قهرمان

تفاوت بین فولاد تنگستن و تنگستن کاربید

تنگستن در مقابل کاربید تنگستن چه تفاوتی دارد

برای بیان تفاوت تنگستن فولاد با تنگستن کاربید بهتر است به معنی هر کدوم از این دو بپردازیم در این مقاله با ما همراه شوید تا تفاوت های این دو تنگستن را باهم بررسی کنیم

درباره تنگستن

از ویکی‌پدیا می‌توان فهمید که تنگستن، که می‌توان آن را ولفرام نیز نامید، یک عنصر شیمیایی با نماد W و عدد اتمی 74 است. تنگستن یک فلز کمیاب است که به طور طبیعی روی زمین تقریباً منحصراً به عنوان ترکیبی با عناصر دیگر یافت می‌شود. این عنصر در سال 1781 به عنوان یک عنصر جدید شناسایی شد و برای اولین بار در سال 1783 به عنوان یک فلز جدا شد. سنگ معدن مهم آن شامل شیلیت و ولفرامیت است که دومی نام جایگزین خود را به عنصر داده است.

تنگستن در بسیاری از آلیاژها وجود دارد که کاربردهای متعددی دارند، از جمله رشته‌های لامپ رشته‌ای، لوله‌های اشعه ایکس، الکترودها در جوشکاری قوسی تنگستن گاز، سوپرآلیاژها و محافظ تشعشع. سختی تنگستن و چگالی بالا آن را برای کاربردهای نظامی در پرتابه های نافذ مناسب می کند. ترکیبات تنگستن اغلب به عنوان کاتالیزور صنعتی استفاده می شود.

تعریف کاربید تنگستن

کاربید تنگستن (فرمول شیمیایی: WC) یک ترکیب شیمیایی (به طور خاص، یک کاربید) است که دارای بخش‌های مساوی از اتم‌های تنگستن و کربن است. در ابتدایی ترین شکل خود، کاربید تنگستن یک پودر خاکستری ریز است، اما می توان آن را از طریق تف جوشی برای استفاده در ماشین آلات صنعتی، ابزارهای برش، ساینده ها، پوسته های سوراخ کننده زره و جواهرات فشرده و به شکل هایی درآورد.

کاربید تنگستن تقریباً دو برابر فولاد سفت‌تر است، با مدول یانگ تقریباً 530-700 گیگا پاسکال، و دو برابر چگالی فولاد است – تقریباً در وسط چگالی سرب و طلا. از نظر سختی با کوراندوم قابل مقایسه است و فقط با ساینده‌هایی با سختی برتر مانند نیترید بور مکعبی و پودر الماس، چرخ‌ها و ترکیبات می‌توان آن را جلا داد.

کاربید تنگستن “دندان های صنایع” نامیده می شود و به طور گسترده در حفاری، برش و سایش قطعات استفاده می شود. این محصول شامل میله‌های کاربید تنگستن، نوارهای کاربید، نوک کاربید، دکمه‌های کاربید، درج‌های کاربید، آسیاب‌های انتهایی، قالب‌های کاربید، قطعات یدکی کاربید، قالب‌های کاربید، توپ‌های کاربید، دریچه‌ها و غیره است.

مطالب بیشتر: تنگستن کاربید پیچ سازی

تنگستن کارباید قالب سازی

تنگستن فولاد

فولاد تنگستن (آلیاژ سخت) دارای یک سری خواص عالی مانند سختی بالا، پوشیدن مقاومت، استحکام و چقرمگی خوب، مقاومت در برابر حرارت و مقاومت در برابر خوردگی، به ویژه سختی بالا و مقاومت در برابر پوشیدن آن، حتی در دمای ۵۰۰ درجه سانتی گراد اساساً بدون تغییر باقی می ماند، هنوز سختی بسیار بالایی در دمای ۱۰ درجه سانتی گراد دارد. فولاد تنگستن که با نام کاربید سیمانی نیز شناخته می شود، اشاره به یک ماده کامپوزیتی چین دار دارد که از حداقل یک کاربید فلزی تشکیل شده است.

تنگستن کاربید

تنگستن کاربید ترکیبی است که از تنگستن و کربن تشکیل شده است. فرمول شیمیایی WC، و نام انگلیسی تنگستن کاربید است. همچنین اغلب به آن کاربید گفته می شود (در واقع کاربید نام جمعی کاربید است). تنگستن کاربید دارای سختی بسیار بالا، سختی Mohs 8.5-9، نقطه ذوب 2870 درجه سانتی گراد، و مقاومت الکتریکی پایین است. این است که اغلب به عنوان برش مواد ابزار (برش فولاد ضد زنگ) ، ساخت زره با سختی بالا و یا زره پر سر و صدا هسته گلوله استفاده می شود ، و برخی از قطعات تجهیزات ورزشی با سختی بالا و توپ نقطه nibs قلم مورد نیاز است.

مطالب بیشتر: سنگ دیاموند

نوشته قبلی

تنگستن چیست و چه کاربردی در صنایع دارد؟

نوشته بعدی

کاربید تنگستن چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

ایجاد حساب کاربری

تماس تلفنی